March 6, 2014

Hanya Dia

Kucintainya karena cara dia
Sungguh berbeda dari yang t'lah ku jumpa
Renungan dia tulus merasuk jiwa
Hingga terasa terus ke hati

Kucintainya kerana kesungguhannya
Bukannya kata-kata semata-mata
Perwatakannya mengatakan segalanya
Buatku percaya 'kan janjinya

Kuakui aku menggilainya
Kuakui aku menyintainya
Kisahku kisah dia cerita yang sama
Setiap detik hanya dia

Kuakui aku mengaguminya
Kuakui aku menyayanginya
Sungguhnya kuakui kuperlukan dia
Segalanya kuserah kepada dia

Cintai dia bersama mimpi-mimpinya
Cintai dia juga segala caranya
Cintai dia bersama keanehannya
Cintai dia hanya dia

Kuakui aku menggilainya
Kuakui aku mencintainya
Kisahku kisah dia cerita yang sama
Setiap detik hanya dia

Kuakui aku mengaguminya
Kuakui aku menyayanginya
Sungguhnya ku akui ku perlukan dia
Segala kuserah kepada dia

*Hanya Dia (Dato’ Siti Nurhaliza ft Krisdayanti)  

Bukan lagu yg terkenal, tapi saya masih juga belum bosan mendengarnya. Meskipun sejak 2010 sampai hari ini, lagu ini hampir tiap malam tetap setia menemani saya menjelang tidur. Liriknya sangat menyentuh, kadang membuat saya terpikir apa itu cinta.. 
(Pdg, Nov'13)

No comments:

Post a Comment